Grenzen aan de vrijheid? Moderne Technologie

DEBAT: Grenzen aan de vrijheid?

Deel 1: Moderne technologie


Maandag 18 oktober 2010, 20 u, D 2.16


Dit de ‘pilot’ van (hopelijk een reeks) open-voor-iedereen debatavonden waarin we ons afvragen of de traditionele stelling dat de vrijheid van het individu gaat tot waar de vrijheid van een ander begint in onze moderne tijd nog wel houdbaar is.

Het eerste deel zal handelen over de technologische mogelijkheden en de impact ervan op het mens-zijn. Denk alvast eens na over deze stellingen!

• Geheugenchips en andere hersenstimulerende technologieën zijn een absolute must. De wereld is nu eenmaal ongelijk en ik haat het hoe ik zoveel vergeet.

• Genmanipulatie moet kunnen, ook mijn kinderen moeten er mooi uit kunnen zien en een redelijke intelligentie hebben om een kans te maken in de wereld.

• Mensen die geen facebook hebben zijn dom en privacy is iets van vroeger. Ik profileer op facebook om populairder te worden en makkelijker aan werk te raken.

• Doping moet kunnen, het is een stap verder in de evolutie van de mens.

• Gratis downloaden, films kijken, wikipedia lezen, gratis de krant lezen, ik houd van het internet! Wie is nu zo dom om films te kopen of echt iets bij die wikipedia artikels te schrijven?

• Internet is de harddrug van onze tijd. Om verslaving tegen te gaan moet internettoegang aan banden worden gelegd, zeker voor kinderen.

• Moderne geneeskunde kost steeds meer. Heel erg dure behandelingen moeten worden verboden want het is niet eerlijk dat armen dit niet kunnen betalen.

• Ik wil een kloon van mijn vorige maand overleden kat, Mickey Mouse….

Wat denk jij?

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

