Wat maakt de Vrije Universiteit Brussel vrij?

‘T’is moeilijk vrijdenkend te blijven’ Vrijzinnig Zangfeest 2010

In Activiteiten on 11 december 2010 at 18:29
Mocht je met volle borst willen meezingen, kun je hieronder volgen.
Refrein 

Tis moeilijk vrijdenkend te blijven

In een wereld die is zoals dit

Met Facebook komt men niet meer buiten

Men denkt nog alleen maar aan “ik”

Ik denk als ik kijk door ‘t caféraam

Die mensen die hebben geen tijd

En dus zit ik daar maar wat eenzaam

vrij onderzoek dat eronder lijdt.

STROFE

Waar ligt de toekomst

Waar gaan we heen?

Genetische manipulatie

Een wonder voor iedereen?

Weg met de verzuiling

Die vrijzinnigheid keelt

De kerk doet aan gedachtenvervuiling

De hand van het kind zit vol eelt

Refrein

Tis moeilijk vrijdenkend te blijven

In een wereld die is zoals dit

Met Facebook komt men niet meer buiten

Men denkt nog alleen maar aan “ik”

Ik denk als ik kijk door ‘t caféraam

Die mensen die hebben geen tijd

En dus zit ik daar maar wat eenzaam

vrij onderzoek dat eronder lijdt.

STROFE 

De vrijheid kent zijn grenzen

Misschien is dit terecht

Het gevoel controleert onze lenzen

Is de wereld die wij zien nog echt

Een klak is geen wondermiddel

Der vrijzinnigheid

De zoektocht die moet nog beginnen

Aan een eeuwige dualiteit

Refrein

Tis moeilijk vrijdenkend te blijven

In een wereld die is zoals dit

Met Facebook komt men niet meer buiten

Men denkt nog alleen maar aan “ik”

Ik denk als ik kijk door ‘t caféraam

Die mensen die hebben geen tijd

En dus zit ik daar maar wat eenzaam

Vrij onderzoek dat eronder lijdt.

Geef een reactie

